Van Kings Canyon naar Alice Springs

5 april 2014 - Ayers Rock Camp, Australië

imageimage

Vandaag jawel, opgestaan om 4.00uur. Ontbeten en alweer de bus in. We gaan naar het Watarrka National Park (voorheen Kings Cayon), het bevat de diepste en spectaculairste kloof van Centraal-Australië, met rotsmeertjes, palmen en bijenkorfachtige formaties.
Deze woestijn Canyon was tot voor kort vrijwel onbereikbaar, zo'n 20 jaar geleden was de weg erheen nog een ruige, onverharde weg en waren er nauwelijks faciliteiten. Dit veranderde met het bouwen van het King's Canyon Resort. Nu is er een verharde weg en is het ook voor toeristen goed bereikbaar.

Wij hebben de Canyon Walk gedaan, een wandeling van drie uur, maar eerst naar boven geklauterd tussen de rotsen door, best heftig en erg steil. Het was 6.00 uur toen we begonnen voor de zonsopkomst, prachtig om de zon op te zien komen boven die rotsformaties. Toen verder geklommen en geklauterd tussen de rotsen door naar de met palmen gevulde Garden of Eden, (daar had ik wel Adam en Eva willen spelen hoor, dat is een doodzonde waard). Prachtig en zo rustig en vredig daar, ongelooflijk mooi. Haast niet te begrijpen dat midden in de woestijn daar zomer en winter water te vinden is.

Na de lunch met fajita wraps op weg voor de helicoptervlucht van 4 groepsleden, wij konden naar het drukke resort om te zwemmen ofzo, maar we vonden het leuker om bij de helicopter te kijken, hoe hun ervaring was en er was lekker schaduw daar, de temperatuur was toch wel dik 30° vandaag.

Daarna de bus in om naar Alice Springs te gaan, een route van ca 500 km. We hebben dus ongeveer 5 uren in de bus gezeten, maar airco aan, boek erbij, even tukkie doen, af en toe even sanitaire stop en om 17.30 uur kwamen we aan bij ons hotel.

Het was heerlijk om te douchen en een schoon toilet te hebben, (dat is daar in de outback wel anders, brrr), maar ja, we hebben het overleefd en zijn blij dat we die tour hebben gedaan, het was een ongelooflijke ervaring om dat mee te maken.

Voordat we 's avonds gingen eten, (we gingen nog even met de groep en gidsen samen), raakte Henk vreselijk in de stress, de camera was zoek, maar gelukkig is hij weer terecht hoor Jos. Hij was in de bus blijven liggen, dat was wel een spannend uurtje voordat de gidsen er waren en die hadden hem gelukkig bij zich. We hadden alle bagage en tassen en onze handen vol, dus even gemist dat we die niet hadden. Pfffff.
De avond was een gezellige afsluiting van de tour en nu morgen naar Cairns vliegen en maandag naar Port Douglas met de auto om lekker een paar daagjes bij te komen. We hebben er weer zin in!

1. Anton:
    6 april 2014
    Wat een geweldige belevenis weer. Wat mooi dat jullie dit meegemaakt hebben. Klinkt echt enorm goed. Dikke kus.
  2. Leonie:
    6 april 2014
    Wat een mooie verhalen en foto s. Ik kan vanaf de foto s af al zien dat jullie er erg van genieten. Veel plezier nog maar dat gaat wel lukken. Groetjes Leonie
  3. Elvira:
    6 april 2014
    zo, dat was weer heel wat leuks om te lezen. super hoor! xx
  4. Adrie:
    6 april 2014
    Wat ziet dat er allemaal indrukwekkend uit zeg. Dat moet een enorme ervaring zijn. Ja Henk dat was even stressen zeg maar gelukkig heb je hem weer. Hopelijk hebben jullie nog even om te relaxen voor jullie reis naar huis want het is wel vroeg opstaan iedere dag zeg. Nog heel veel plezier. Groetjes van ons.
  5. Jos:
    6 april 2014
    Ziet er erg mooi uit en mooie plaatjes, zou erger zijn als de foto,s weg zijn camera is te vervangen !! No worries mate !
  6. Eef:
    6 april 2014
    Wauw , ik krijg een flashback van Arizona en Utah de zelfde kleuren en rotsen , prachtig .
  7. Gema:
    6 april 2014
    wat een mooie belevenisse weer jullie genieten er van en wij van jullie verhalen en fotos
  8. Lida:
    6 april 2014
    Henk ik kan me de stress voorstellen. Mijn camera is verdwenen in Florida na een bruiloft en alle wat ik daar gefotografeerd had. Gelukkig hadden jullie wel geluk. Prachtig om dit mee te maken.Groetjes Lida
  9. Cor en Kitty:
    6 april 2014
    Schitterend avontuur en prachtige verhalen. We genieten met jullie mee. Kit en Cor
  10. An & Bert:
    6 april 2014
    Wow, lieverds, wat prachtig allemaal! Mooie verhalen met mooie foto's. En Til, aannemende dat jij de schrijfster bent, je hebt echt schrijftalent! Hartstikke leuk en boeiend om te lezen. Hier de lente weer even in een dipje, dus geniet daar maar! Dikke kussss
  11. Carla:
    8 april 2014
    Het is in een woord schitterend wat jullie allemaal mee maken
    (Behalve dan even de stress van Henk op dat moment )
    Groetjes uit het natte Vinkeveen van ons!!