Shoalhaven Heads en omgeving

30 maart 2014 - Shoalhaven, Australië

henktillyall2 019henktillyall2 017 Heerlijke en prachtige dag gehad vandaag, zijn op stap geweest met z'n vieren, eerst lekker koffie gedronken in Kiama en toen naar de Blowhole. De  Blowhole is een uitgesleten spleet in de klip boven de baai en wanneer er een grote golf zich door die smalle spleet perst hoor je een enorm lawaai en spuit het water als een 60 meter hoge geyser eruit. Het geluid en de aanblik er van kan enorm imposant zijn, maar de golven kunnen ook levensgevaarlijk zijn

Wij hebben wel golven er doorheen zien komen, maar er was niet zo veel wind, dus bleef het beperkt, maar wel mooi om te zien!

Daarna naar het Minnamurra Rainforest, een prachtig regenwoud met erg mooie watervallen, zeker omdat het hier de laatste dagen ook veel geregend had en er staan ook zulke mooie, door de natuur gevormde bomen, prachtig!

's Avonds wezen eten in de club. Bij ieder dorp is wel een pub of een club waar je kunt eten. Bij de club heb je daar een pasje voor nodig, dan weten ze dat je daar uit de buurt komt en kun je ook gasten meenemen. De club kan een golf of bowlingclub zijn of iets dergelijks. Het eten is perfect en betaalbaar, het is er ongedwongen, precies zoals de Australiers zijn.

In de grote steden schijnt er meer luxe te zijn, maar bijna overal op het "platteland" is alles heel informeel en knus. Bij de club is ook een soort van Casino met ongeveer 30 gokkasten waar je je geluk kunt beproeven en dat hadden wij niet. Huub heeft er nog wel $65 dollar uitgesleept, lucky boy.

Het was een heerlijke dag met Broer en Schoonzus

1. Anton:
    31 maart 2014
    Wederom weer een leuk verhaal en erge leuke en mooie foto's.
  2. Kees:
    31 maart 2014
    Wat zal dat bijzonder zijn zeg z n regenwoud. Doen jullie wel Huub en Coby de groeten.
    Huub ik vind het wel top van je dat je de auto meegegeven hebt zat je toch zelf ff paar weken zonder. X
    Groeten Sas en Kees
  3. Elvira:
    31 maart 2014
    gezellig zo,n dagje met zn 4tjes. mooie foto,s ook.
    Moeilijk om weer afscheid te nemen van huub en coby straks. geef ze een knuffel van mij xx
  4. Melissa:
    31 maart 2014
    Leuk verhaaltje en mooie foto's geef ze van mij ook maar een dikke knuffel X
  5. Lia:
    31 maart 2014
    Nu weer andere dingen me gemaakt en Huub had aan het einde nog de jackpot. En het was weer een mooie uitleg en foto's van jullie dag.