Van Huskisson tot Merimbula

13 maart 2014 - Jervis Bay, Australië

imageimage13 Maart

Gisteren verder heerlijk relaxte dag gehad, lekker in Huskisson geslenterd, tourist info geweest voor volgende stap, erg aardige mevrouw, ze had geen folders van campings voor ons, maar ze was zo lief om het voor ons op internet op te zoeken en uit te printen. De mensen zijn hier allemaal erg vriendelijk en willen alles voor je doen, ze zijn super relaxed, no worries.' s Avonds heerlijk seafood en grilled chicken (voor Henkie) gegeten aan de baai en een ontzettende hoosbui gehad ondertussen.

Vandaag om ca. 9 uur vertrokken om verder richting zuiden te gaan. Eerste stop was in Batemans Bay voor een lekkere cappuccino, valt niet mee trouwens om een parkeerplaats te vinden voor auto+caravan, na 3 rondjes gereden te hebben eindelijk een speciale caravan parkeerplaats gevonden. Dan weer verder via de Princes Highway richting Eden waar we een camping hopen te vinden. Onderweg de eerste kangoeroe gespot, (helaas lag hij plat naast de snelweg).

Het is een prachtige route om te rijden, heuvelachtig en prachtig groen, met veel meren en riviertjes.

10 km. boven Eden in het plaatsje Merimbula hadden we gelukkig bij de eerste camping al snel een plek gevonden en blijven één nacht hier om dan weer verder te trekken. De eerste paar dagen willen we even wat kilometers vreten om straks vlakbij Melbourne de tijd te nemen voor de Great Ocean Road.

Het is nu bijna 21.30 en buiten is het nog heerlijk, we gaan hier maar vroeg naar bed om 's morgens op tijd weer weg te gaan, voordeel is dat je `s middags dan nog wat tijd hebt om leuke dingen te doen. Het is trouwens wel wennen om na 30 jaar weer te kamperen, je moet creatief bezig zijn met de ruimte die je hebt, maar....het buitenleven bevalt prima!

Groetjes van de Aussies

1. Ria:
    13 maart 2014
    oh wat klinkt het allemaal prettig,ga maar lekker door met genieten,dikke kus.
  2. Elvira:
    13 maart 2014
    Jaaa, daar zijn de foto,s leuk hoor! Have fun xx
  3. Kees:
    13 maart 2014
    Wat klinkt het allemaal heerlijk zeg en wij maar werken.
    Heb jij ook al met de sleurhut gereden Tilly?
    Veel plezier.
  4. Jos:
    13 maart 2014
    Ziet er goed uit, zie dat chef kok ook lekker bezig is !!
    Mooie plaatjes
    Cheers mate ! No worries
  5. Anton:
    13 maart 2014
    Klinkt alemaal super. Zo te lezen genieten julie wel. Je seafood gerecht ziet er ook lekker uit. Geniet er verder van. Dikke kus
  6. Yolanda:
    13 maart 2014
    och arm kangoeroetje... Hopelijk zien jullie nog levende.
    Lekkere foto's, zit er goed uit!
    veel kampeerplezier
  7. Eef:
    14 maart 2014
    Zus maak eens een goeie foto van de caravan en snel een beetje , ja.
  8. An & Bert:
    15 maart 2014
    Nou lieverds, dat klinkt en ziet er allemaal goed uit!!!
    En wat fijn dat we nu ook beeldmateriaal hebben...superleuk om jullie zo te volgen. Hier alles ok hoor, lekker lente, bloemetjes en bijtjes alom! dikke kussen van ons